De studieopbouw

TMO Associate Degree Fashion Business Professional

TMO: voor een mooiere, betere en gezondere fashionindustrie

Waar leidt TMO nu precies voor op en wat is het profiel van een afgestudeerde TMO’er? Hoe is de studie opgebouwd, wat voor type lessen mag je verwachten, en – misschien wel het allerbelangrijker – wat kun je ermee als je bent afgestudeerd?

Semester 1: de fashionmarkt

In het eerste semester van de Ad Fashion Business Professional ga je op ontdekkingstocht door de dynamische wereld van fashion. Je gaat bijvoorbeeld de fashionbranche en fashionproducten in kaart brengen. Je leert over de geschiedenis van mode maar ook over duurzaamheid, trends en doelgroepen.

Semester 2: het primaire proces

Het tweede semester bestaat uit twee blokken, namelijk fashion buying & production en fashion marketing & sales.
Denk hierbij aan marktonderzoek, het samenstellen van collecties, de selectie van (duurzame) leveranciers, logistiek, (online) marketing en visual marketing.

Semester 3: het verbeteren van de mode-industrie

Semester 3 van de opleiding staat in het teken van het verbeteren van de mode-industrie en in de praktijk ervaren. Het thema “verbeteren”, wordt vormgegeven door het maken van marktanalyses, het schrijven en implementeren van verbeterplannen, kwaliteitsmanagement en interculturele samenwerking. Op het gebied van persoonlijke ontwikkeling werk je o.a. aan je adviesvaardigheden en internationale communicatie.

Semester 4: afstudeerstage

In semester 4 ligt de focus op ervaren in de praktijk. Al het geleerde van de voorgaande semesters wordt in de praktijk toegepast in een 20-weken durende eindstage.

Tijdens de hele opleiding is er veel aandacht voor onze zogenaamde PD-vakpijler. Personal & Professional Development. Daarnaast krijg je Business Communication vakken.

Heb je na de Associate degree de smaak nog steeds goed te pakken? Dan kun je doorstromen naar semester 5 van de Bachelor of Business Administration in Fashion.

Brochure
Open dag
Proefstuderen