Over TMO

Over TMO

Ons verhaal

‘Hogeschool voor modemanagement TMO’ – nu TMO Fashion Business School – is in 1986 ontstaan uit de behoefte van de fashionbranche om verder te professionaliseren en sneller in te spelen op veranderingen. Nauw verbonden met zusterorganisatie Detex, het instituut dat al sinds 1931 dé praktijkgerichte beroepsopleider voor de fashionbranche is, ging TMO ondernemende managers opleiden, om een antwoord te geven op de behoefte aan professionele scholing voor het midden- en hoger kader in de fashionbranche. Als pioniers ontwikkelden we een opleiding van een inhoud en niveau dat er tot dat moment nog niet was. Als enige particuliere managementopleiding in Nederland voor én door de modebranche zijn we inmiddels meer dan een kwart eeuw het antwoord op de behoefte uit de branche.
Aan managers op verschillende posities in de fashionbranche worden immers specifieke eisen gesteld, die door de bestaande algemene management- en (commerciële) economische opleidingen niet afgedekt worden. Dit verklaart de behoefte aan een eigen, unieke managementopleiding voor de branche, gedragen door de brancheorganisaties INretail en Modint. Het bestaansrecht wordt onderschreven door de hoge doorstroomcijfers naar beroepen binnen de branche. Letterlijk geboren uit en nog altijd (dagelijks) sterk verbonden met de fashionbranche, weet TMO welke uitdagingen er spelen en wat er in de wereld van fashion en business te koop is.

Missie en visie

De branche heeft nu en in de toekomst ondernemende innovators met verstand van business én fashion nodig om fundamentele veranderingen om te buigen naar nieuwe kansen. Innovators met durf en visie.
Onze missie is dan ook:

‘Innovatie-accelerator zijn door samen in én met de branche futureproof young professionals op te leiden en business innovatie te creëren’.

Onze belangrijkste USP is ‘Hoge doorstroom naar werk door op te leiden samen, in én met de branche’.

We willen studenten laten excelleren, ze als persoon en professional ontwikkelen, daarin zoveel mogelijk faciliteren en hen opleiden tot die futureproof young professional.

Doel

TMO Fashion Business School leidt studenten door middel van een voltijd studie, onder eigen identiteit en CROHO-nummer, op tot hbo-bachelorniveau voor managementfuncties in de detailhandel, tussenhandel of in kop-staartbedrijven in de kleding-, sportartikelen-, schoenen- en woon(living)branche. De studie valt binnen het economische domein, variant Bachelor of Business Administration (BBA). De inhoud van de opleiding is gebaseerd op beroepsvarianten van commerciële managementfuncties in de fashionbranche, met de daarvoor gevraagde specifieke competenties en kennisvereisten, in combinatie met meer algemene managementkwalificaties, ontleend aan de landelijke BBA-standaard. Hiermee is de opleiding uniek in zijn samenstelling.

 

Brochure
Open dag
Proefstuderen