RetailLAB

Het RetailLAB bij TMO bevindt zich als winkel ingericht lokaal. Hier laten we onze studenten zien welke specifieke onderwerpen en nieuwe technologieën een belangrijke rol spelen op de winkelvloer. De optimale inrichting van en de visuele presentatie van de kleding komt dan aan bod gericht op het verbeteren van het koopgedrag van de consument. Daarnaast maken wij hun  vertrouwd met de ICT omgeving van voorraad, kassa, klantentellers en visual merchandising alsmede de inzet van RFID technologie om voorraden snel inzichtelijk te maken. Deze laatste technologie is in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven tot stand gekomen. Geregeld vinden hier in het kader van de Detex opleiding workshops plaats op het gebied van winkelinrichting.

2016052701-tmo-gebouwen-website-221-0865 retaillab-tmo
Gegenereerde kennis wordt waar mogelijk in samenwerking met andere partijen gedeeld met de fashion branche met het doel om ook branchepartijen kennis te laten maken met technologieën, ook om inschatting te kunnen maken voor een eigen investering hierin. Een voorbeeld In het kader van het RetailLAB heeft TMO in 2016, in samenwerking met de “VLM community Fashion”, een congres georganiseerd over “de stand van zake anno 2016 RFID in de fashion branche”. Hierin hebben we niet alleen aan onze studenten maar ook TMO alumni en andere geïnteresseerden uit de branche de meest actuele ontwikkelingen gepresenteerd. TMO staat met haar RetailLAB continue open en initiëren samenwerkingen met partijen die nieuwe innovatieve ontwikkelingen en technologieën zichtbaar willen maken in het onderwijs maar deze ook in pilots en experimenten met studenten uit te testen en door te ontwikkelen.

Let’s meet
Volgende open dag

dec16

Open dag

Wil je ons graag ontmoeten? TMO Fashion Business School organiseert jaarlijks...

Top-opleiding 2017