RetailLAB

Het RetailLAB bij TMO bevindt zich in een als winkel ingericht lokaal. Hier laten we onze studenten zien welke specifieke onderwerpen en nieuwe technologieën een belangrijke rol spelen op de winkelvloer. De optimale inrichting en visuele presentatie van de kleding, gericht op het verbeteren van het koopgedrag van de consument, komt daarbij aan bod. Daarnaast maken wij de studenten vertrouwd met de ICT omgeving van voorraad, kassa, klantentellers en visual merchandising, alsmede de inzet van RFID technologie om voorraden snel inzichtelijk te maken. Deze laatste technologie is in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven tot stand gekomen. Geregeld vinden hier in het kader van de Detex opleiding workshops plaats op het gebied van winkelinrichting.

retaillab-tmo
Gegenereerde kennis wordt waar mogelijk in samenwerking met andere partijen gedeeld met de fashionbranche, met als doel om ook branchepartijen kennis te laten maken met technologieën; mede om een inschatting te kunnen maken voor een eigen investering hierin. Een voorbeeld: In het kader van het RetailLAB heeft TMO in 2016, in samenwerking met de VLM Community Fashion, een congres georganiseerd over ‘De stand van zaken anno 2016 RFID in de fashionbranche’. Hierin hebben we niet alleen aan onze studenten, maar ook aan TMO-alumni en andere geïnteresseerden uit de branche de meest actuele ontwikkelingen gepresenteerd. TMO staat met haar RetailLAB continu open voor het initiëren van samenwerkingen met partijen die innovatieve ontwikkelingen en technologieën zichtbaar willen maken in het onderwijs, maar deze ook in pilots en experimenten met studenten uit te testen en door te ontwikkelen.

Brochure
Open dag
Proefstuderen