Hoe ziet de studieopbouw eruit, wat voor type lessen mag je verwachten, en – misschien wel het allerbelangrijkste – wat kun je ermee als je bent afgestudeerd?
De studieopbouw
Semester 1: de fashionmarkt
In het eerste semester van de Ad Fashion Business Professional ga je op ontdekkingstocht door de dynamische wereld van fashion. Je gaat bijvoorbeeld de fashionbranche en fashionproducten in kaart brengen. Je leert over de geschiedenis van mode maar ook over duurzaamheid, trends en doelgroepen.
Semester 2: het primaire proces
Het tweede semester bestaat uit twee blokken, namelijk fashion buying & production en fashion marketing & sales.
Denk hierbij aan marktonderzoek, het samenstellen van collecties, de selectie van (duurzame) leveranciers, logistiek, (online) marketing en visual marketing.
Semester 3: het verbeteren van de mode-industrie
Semester 3 van de opleiding staat in het teken van duurzaamheid en digital; het verbeteren van de mode-industrie en in de praktijk ervaren. Dit thema wordt vormgegeven door het maken van marktanalyses, het schrijven en implementeren van verbeterplannen. Op het gebied van persoonlijke ontwikkeling werk je o.a. aan je adviesvaardigheden. Kers op de taart in dit semester is de Trendreis.
Semester 4: afstudeerstage
In semester 4 ligt de focus op ervaren in de praktijk. Al het geleerde van de voorgaande semesters wordt in de praktijk toegepast in een 20-weken durende eindstage.
Tijdens de hele opleiding is er veel aandacht voor onze zogenaamde PPD-vakpijler. Personal & Professional Development. Daarnaast krijg je Business Communication vakken.
Heb je na de Associate degree de smaak goed te pakken? Dan kun je doorstromen naar semester 5 van de Bachelor of Business Administration in Fashion.