TMOment met Olympia Piotrowska | EE Labels

Nieuw studiejaar, nieuw TMOment! We trappen af met alumna Olympia Piotrowska, die vijf jaar geleden afstudeerde aan TMO Fashion Business School. Tijdens haar studie deed ze waardevolle ervaring op bij onder andere De Bijenkorf, Ba&Sh en Hugo Boss. Sinds februari is ze werkzaam als Sales Accountmanager bij EE Labels in Heeze.

Wie ben je en wat doe je?
“Mijn naam is Olympia Piotrowska, ik ben 27 jaar en sinds begin dit jaar ben ik werkzaam als Sales Accountmanager bij EE Labels. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het opstarten en monitoren van de productie van alle brandingmaterialen voor onze mode- en interieurklanten met internationale voorraden. Denk hierbij aan trimmings als merklabels, maatlabels, carelabels, hangtags, leather patches, metaaltjes, polybags, shoppingbags en meer, voor merken als Summum, Secrid, NIKE en Birkenstock.

Wat heb je na TMO gedaan?

Solliciteren, solliciteren, solliciteren (het was coroonatijd…) en daarna: werken, werken, werken.

Tijdens mijn studie aan TMO deed ik praktijkervaring op bij De Bijenkorf. Ik werd aangenomen door een TMO-alumnus en twee van mijn directe collega’s waren eveneens TMO’ers, waardoor ik me er direct thuis voelde. Met veel plezier was ik op vrijdagavond, zaterdag en zondag op de damesmodeafdeling van het luxe warenhuis te vinden, maar na twee jaar was het tijd voor een volgende stap. Na een korte tussenstop bij Ba&Sh, maakte ik de overstap naar Hugo Boss op de herenmode en ook daar kwam ik TMO-alumni tegen. Bij Boss heb ik ontzettend veel geleerd over kledingverkoop, stoffen, tailoring, collecties en visual merchandising. Die retailbasis is goud waard!

Na werkervaring te hebben opgedaan binnen de kantenservice en marketingafdelingen van een meubelbedrijf, kwam ik via een vriendin van TMO terecht bij een tech-startup. Daar ging een wereld voor me open: ik kreeg inzicht in bedrijfsvoering, interne processen en het functioneren van verschillende afdelingen. Uiteindelijk kreeg ik de kans om mee te bouwen aan een nieuwe financiële afdeling, een rol op het snijvlak van finance en klantcontact. De dynamiek van de startup leerde me snel schakelen, technisch meedenken en écht oplossingsgericht werken.

Die waardevolle ervaring neem ik nu elke dag mee in mijn huidige functie bij EE Labels, waar ik sinds februari 2025 werk als Sales Accountmanager. Hier komt alles samen: mijn liefde voor mode, mijn interesse in productieprocessen en mijn drive om klanten écht verder te helpen.

Wat zijn jouw taken als Sales Accountmanager?

Als Sales Accountmanager bij EE Labels ben ik verantwoordelijk voor het volledige traject van aanvraag tot levering van branding- en verpakkingsmaterialen voor mode- en interieurmerken. Ik begeleid de productie van onder andere merklabels, maat- en waslabels, hangtags, leertjes, metaaltjes, polybags en shoppingbags. Hierdoor heb ik veel contact met zowel onze klanten – en dan voornamelijk de inkopers en designers van modemerken – als met leveranciers. Mijn rol bestaat uit het opstarten, coördineren en monitoren van deze producties, in nauwe samenwerking met zowel klanten als interne teams.

Ook denk ik actief mee over rebrandings en adviseer ik klanten over passende en duurzame oplossingen die aansluiten bij hun merkidentiteit en collecties.

Daarnaast denk ik vanuit mijn achtergrond mee over verbeteringen op het gebied van verdere automatisering van onze processen en webshop om merken zo nóg fijner én sneller te kunnen helpen. Ook begeleid ik studenten van modescholen op ons hoofdkantoor en in de naastgelegen weverij geef ik presentaties over onze producten en productieprocessen, en vertegenwoordig ik ons bedrijf op (inter)nationale modebeurzen.


Dat is heel veel! Wat heb je aan TMO gehad dat je helpt in je werk?

Informatica-achtige lessen zijn niet per se heel geliefd, maar uiteindelijk wél iets waar je heel veel aan hebt. Vooral in banen waarin cijfers, vergelijkingen en procesverbeteringen centraal staan, is het superhandig als je bijvoorbeeld snel een draaitabel kunt maken om resultaten overzichtelijk te krijgen. Wat me achteraf echt een voorsprong heeft gegeven, is de begrippenkennis die je op TMO meekrijgt. Afkortingen als B2B, B2C, KPI’s of Incoterms? Die kende ik al voordat ik aan mijn eerste baan begon. Daardoor kon ik vanaf dag één meepraten én meedenken. Ook het opstellen van SMART-doelen was voor mij geen nieuw concept meer, dat zat er al vroeg in. Het klinkt misschien simpel, maar juist die basiskennis geeft je echt een voorsprong binnen de bedrijfsvoering.

En nu, in mijn rol bij EE Labels, merk ik hoe waardevol de textiel-technische vakken geweest zijn. Kennis van stoffen, garens, stofkwaliteiten, bindingen en eigenschappen komen hier allemaal goed van pas en bieden de perfecte basis van mijn werkzaamheden. Mijn TMO-achtergrond was voor EE Labels de aanleiding voor een sollicatiegesprek.

Waarom heb je destijds gekozen voor TMO?

Ik wist zeker dat ik me volledig wilde richten op de modebranche, maar dan wel op minimaal hbo-niveau. Omdat veel modeopleidingen mbo-georiënteerd zijn, vielen er al snel veel opties voor mij af en bleef TMO als een van de keuzes over.

Tijdens de open dag van TMO viel voor mij alles op z’n plek. De sfeer was energiek, professioneel en toch persoonlijk. Wat me meteen aansprak, was de duidelijke focus op de zakelijke kant van de mode-industrie. Waar veel opleidingen zich vooral richten op creativiteit, biedt TMO juist een sterke basis in business, marketing en management. Precies wat ik zocht.

Wat is je leukste herinnering aan TMO?

Tijdens TMO heb ik deelgenomen aan een extra-curriculaire studiereis, waar ik me met nog 3 andere vriendinnen uit de klas voor inschreef. We vlogen naar Abu Dhabi om een moskee te bezoeken, zwommen in de zee langs de hoge wolkenkrabbers van Dubai, shopten in de Dubai Mall én we beleefden een avond in de Dubai Dessert. Vervolgens ging de reis door en bezochten we een week lang verschillende kledingfabrieken in Shanghai . Om in de avond van onze vrije tijd en de cultuur te genieten. Die week was echt een feestje waar ik graag aan terugdenk!

Wat is jouw ‘gouden tip’ voor huidige studenten en/of scholieren die een keuze moeten maken voor een vervolgopleiding?

Het klinkt misschien cliché, maar: volg je hart en vertrouw op je intuïtie. En nee, dat bedoel ik zeker niet op een zweverige manier. Als kind droomde ik al van een toekomst binnen de modebranche. Op de middelbare school sprak ik met een loopbaancoach, die me aanmoedigde om mijn interesses serieus te nemen. Ik verdiepte me in de mogelijkheden en begon aan de opleiding B Academy Fashion Styling & Design. Daarna was de stap naar TMO in Doorn een logische vervolgstap.

Mijn ouders hebben me altijd gestimuleerd om te kiezen waar mijn passie ligt. Of dat nou sport was of mode. Die vrijheid en het vertrouwen dat ik van huis uit meekreeg, hebben me geholpen om mijn eigen pad te volgen. Terugkijkend ben ik ze daar ontzettend dankbaar voor!”

Brochure
Open dag
Proefstuderen