Ondernemerschap op TMO: get to know Bibi en Caro

Ondernemerschapsleerlijn TMO Fashion Business School

GET TO KNOW BIBI EN CARO

In het onderwijsprogramma van TMO wordt veel aandacht besteed aan ondernemerschap. De hogere semesters van TMO worden ook wel de ‘ondernemerschapssemesters’ genoemd. Dat begint bij het Business Plan project waarbinnen studenten de opdracht krijgen om een innovatief fashion businessconcept te bedenken. Aan het einde van dit project presenteren de studenten hun innovatie aan een vakjury bestaande uit prominenten uit de modebranche, business angels, coaches en adviseurs. De bedenkers van de meest kansrijke concepten krijgen de mogelijkheid om hun idee door te ontwikkelen in de Ondernemerschapsleerlijn van TMO. In plaats van scriptieonderzoek voor een externe opdrachtgever, doen deze studenten onderzoek voor hun eigen business. Het beste idee maakt kans op de INretail Entrepreneur Award (voorheen de Meester Koetsier Entrepreneur Award) waaraan een financiële startup prijs is verbonden. De winnende studenten krijgen de mogelijkheid om in het laatste semester een afstudeerstage binnen hun eigen bedrijf te doen.

Dit semester zijn er drie studentenduo’s die deelnemen aan de Ondernemerschapsleerlijn en met elkaar de strijd aangaan om de INretail Entrepreneur Award. Gedurende het traject tot en met de finale op 12 juli gaan we de zes ondernemers in spe volgen.

In deze GET TO KNOW maak je kennis met Bibi Bronswijk (24) en Caro Scheepens (20), de bedenkers van – jawel, ook – MIMIBAGS.

“Wij zijn inderdaad begonnen vanuit hetzelfde concept als Harriët en Quinty.
Het verschil met onze MIMIBAG is dat wij helemaal terug zijn gegaan naar de basis. We hebben opnieuw goed gekeken naar het ontwerp, de duurzaamheid van de tas en de materialen, de technische specificaties en een onderscheidende positionering.
We zitten nu middenin ons onderzoek en er is nog veel werk te verrichten, maar wij denken écht dat we een geweldige innovatie te pakken hebben. De kans die we nu krijgen om samen met experts en coaches van school een echt bedrijf op te zetten is natuurlijk super! Dat hadden we vorig semester niet kunnen bedenken toen we het oorspronkelijke idee van MIMIBAGS aan de vakjury van het Business Plan project presenteerden. Dankzij een investeerder die ons nadien aanspoorde om door te gaan met het ontwikkelen van MIMIBAGS mogen we 12 juli de finalepitch voor de INretail Award doen. En stel dat we die winnen? Ja dan is de kans zeker aanwezig dat we doorgaan met onze ondernemersdroom!”

 

Brochure
Open dag
Proefstuderen