Ondernemerschap op TMO: get to know Harriët en Quinty

Ondernemerschapsleerlijn TMO Fashion Business School

GET TO KNOW Harriët en Quinty

TMO besteedt veel aandacht aan ondernemerschap. De hogere semesters worden ook wel de ‘ondernemerschapssemesters’ genoemd. Dat begint bij het Business Plan project waarbinnen studenten de opdracht krijgen om een innovatief fashion businessconcept te bedenken. Aan het einde van dit project presenteren de studenten hun innovatie aan een vakjury bestaande uit prominenten uit de modebranche, business angels, coaches en adviseurs. De bedenkers van de meest kansrijke concepten krijgen de mogelijkheid om hun idee door te ontwikkelen in de Ondernemerschapsleerlijn van TMO. In plaats van scriptieonderzoek voor een externe opdrachtgever, doen deze studenten onderzoek voor hun eigen business. Het beste idee maakt kans op de INretail Entrepreneur Award (voorheen de Meester Koetsier Entrepreneur Award) waaraan een financiële startup prijs is verbonden. De winnende studenten krijgen de mogelijkheid om in het laatste semester een afstudeerstage binnen hun eigen bedrijf te doen.

Dit semester zijn er drie studentenduo’s die deelnemen aan de Ondernemerschapsleerlijn en met elkaar de strijd aangaan om de INretail Entrepreneur Award. Gedurende het traject tot en met de finale op 12 juli gaan we de zes ondernemers in spé volgen.

In deze GET TO KNOW maak je kennis met Harriët Schalkx en Quinty Sonneveld

“Hi! Wij zijn Quinty en Harriët en wij werken binnen de Ondernemerschapsleerlijn aan ons businessconcept MIMIBAGS. MIMIBAGS is een tas waarvan je de skin kan verwisselen zodat je elke gelegenheid een andere tas hebt. Je verwisselt de buitenkant – de skin – door middel van een magneetsysteem, de basis binnen-tas blijft hetzelfde.
We spelen met dit concept in op een aantal relevante thema’s en trends binnen de fashionindustrie namelijk duurzaamheid, customizen/personalisatie en gebruiksgemak. Ook in de tassenindustrie is sprake van fast fashion. Dat willen bij met MIMIBAGS terugdringen.
Waarom we gaan winnen? Omdat wij met een heel onderscheidende positionering gaan komen. Maar daarover vertellen we niet teveel nu, want de concurrentie leest mee haha.”

Brochure
Open dag
Proefstuderen