De TMO Ondernemerschapsleerlijn, het vervolg

Wie gaat op 30 juni a.s. de felbegeerde Meester Koetsier Entrepreneuraward in de wacht slepen. De eerste pitch van business concepten leverde drie genomineerden op. In deze blog vertellen zij over het vervolg en de weg naar de finale op 30 juni a.s. Aan het woord zijn Maureen en Teun.

Sinds dit semester heeft TMO een ondernemerschapsleerlijn ingebouwd in het curriculum. Dit houdt in dat een aantal genomineerde concepten uit het Business Plan project in semester 5 verder onderzoek kunnen doen in semester 6 tijdens het onderzoeksatelier. In semester 7 kan er dan zelfs afgestudeerd worden in het eigen bedrijf! 

Wij zijn Maureen van Mulekom en Teun van Bleijswijk, twee studenten die voor deze ondernemerschapsleerlijn hebben gekozen. We hebben altijd al de ambitie gehad om een eigen bedrijf te starten. Deze kans die vanuit TMO geboden werd, konden we dus ook niet laten schieten. Ons concept, genaamd YourTour, biedt persoonlijke shopping routes aan op een online platform. Een interessante wereld die heel vernieuwend is, maar waar wij zelf eigenlijk nog niet heel bekend in waren. Veel om te onderzoeken dus!

Het zesde semester besteden wij aan onderzoek naar de consumentenzijde van het concept. We hebben daarvoor een enquête gehouden onder meer dan 300 consumenten en zijn in gesprek gegaan met een aantal business experts.

Een van deze professionals is Jeroen Janssen, nu werkzaam als Customer Experience Manager bij Jumbo Supermarkten. Wij hebben hem gesproken over de stappen die er allemaal genomen moeten worden om een online platform te ontwikkelen; iets wat wij in het zevende semester gaan doen! Heel interessant om met zulke ervaren mensen in gesprek te gaan. Én exciting om dit in het zevende semester verder te onderzoeken aan de hand van gesprekken met retailers en YourTour hopelijk op te kunnen starten. 

Op 30 juni gaan we ons idee pitchen aan mogelijke investeerders en aan het Meester Koetsierfonds, dat een geldprijs ter beschikking stelt om een van de genomineerde concepten in de markt te kunnen gaan zetten. 

Tot die tijd werken we hard door aan het onderzoeksrapport, want dat moet natuurlijk ook af.. Je zou bijna vergeten dat dit ook een schoolopdracht is!

Maureen van Mulekom en Teun van Bleijswijk

 

Brochure
Open dag
Proefstuderen