Studenten Julia Hinfelaar en Kyara Tonen winnen ondernemerschapsprijs

Studenten van TMO Fashion Business School Julia Hinfelaar en Kyara Tonen hebben op 25 juni de Meester Koetsier Entrepreneur Award gewonnen met hun innovatie BOXCET; een duurzaam verpakkingsconcept. De jury roemde het idee vanwege relevantie en actualiteit van het alsmaar groter wordende verpakkingsprobleem en de groeiende textielafvalberg. Aan de award is een geldbedrag van 10.000 euro verbonden die de winnaars gaan gebruiken om het concept verder uit te werken.

Over BOXCET
BOXCET biedt duurzame, herbruikbare verzendboxen gemaakt van textiel om zowel bij de consument als bij bedrijven bewustwording te creëren. De boxen zijn licht en bieden stevigheid en flexibiliteit. Met BOXCET willen TMO-studenten Julia Hinfelaar en Kyara Tonen bijdragen aan een duurzamere manier van pakketverzending en het gebruik van karton verminderen. Daarnaast willen de studenten de textielafvalberg drastisch reduceren en de overschotten een nieuw doel geven. BOXCET bevindt zich momenteel in een testfase en wordt bij diverse bedrijven waaronder PostNL uitgezet.

 

Op 25 juni pitchten Kyara en Julia hun product voor de vakjury van de Meester Koetsier Entrpreneur Award, een prijs die twee keer per jaar door de gelijknamige foundation aan ondernemende TMO-studenten wordt uitgereikt voor het meest innovatieve fashionbusinessconcept. De jury, bestaande uit Meester Koetsier bestuurslid en ondernemer Mariette Hoitink, Modint-directeur Patric Hanselman en ondernemers Michiel Berrevoets, Liesbeth Reewijk en Tirza Brems gunde de ondernemerschapsprijs aan het duo omdat zij onder de indruk waren van de volwassenheid van het businessconcept en de actualiteit en relevantie. ‘Hier staan twee powervrouwen met een dijk van een product. Jullie hebben onze adviezen eigenlijk helemaal niet meer nodig,’ aldus juryvoorzitter Mariette Hoitink.

Meest innovatieve student van Nederland
Naast de Meester Koetsier-prijs is BOXCET eveneens voorgedragen voor de nominatie van Meest Innovatieve Student van Nederland, een initiatief van Innovate Community.

Over de Meester Koetsier Entrepreneur Award
Het derde studiejaar van TMO draait om ondernemerschap. Tijdens het zogenaamde BP5 project (Business Plan project) krijgen studenten de opdracht om een innovatief fashionconcept te bedenken. Aan het einde van de projectweken presenteren de studenten hun fashioninnovatie aan een vakjury bestaande uit prominenten uit de modebranche en investeerders. De meest kansrijke concepten krijgen de kans om hun idee in semester 6 door te ontwikkelen in de leerlijn Ondernemerschap van TMO. Het beste idee maakt daarbij kans op de Meester Koetsier Entrepreneur Award, een startup-prijs van 10.000 euro. De naamgever van de award, de Meester Koetsier Foundation ondersteunt de leerlijn Ondernemerschap omdat TMO hiermee jonge veelbelovende talenten stimuleert om als zelfstandig ondernemer een innovatieve fashion startup te realiseren. In de praktijk betekent dit dat studenten in hun eigen startup afstuderen.

 

Brochure
Open dag
Proefstuderen