Er moeten meer kansen komen voor fashion start-ups van jonge talenten. Ook moet ondernemerschap en innovatie binnen de modebranche meer worden gestimuleerd. Met die gedachte startte TMO Fashion Business School vorig najaar de ondernemerschapleerlijn. De leerlijn Ondernemerschap is een ‘real-life project’ dat is gericht op het stimuleren van jonge veelbelovende TMO-talenten om als zelfstandig ondernemer innovatieve fashion start-ups in de praktijk te kunnen realiseren. Het meest kansrijke business concept wordt aan het einde beloond met de ‘Meester Koetsier Entrepreneur Award’, een start-up investering van 10.000 euro.
Kansen voor ondernemende TMO-studenten kunnen nu mogelijk gemaakt worden dankzij een financiële bijdrage van de Meester Koetsier Foundation, MITT, Fashion United en bijdragen in natura door diverse andere partijen uit de branche.
Vrijdag 30 juni vond de eerste finale plaats van de Meester Koetsier Entrepreneur Award. Drie studententeams pitchten hun uitgewerkte business concepten aan de vakjury waarin vertegenwoordigers uit de fashionbranche, investeerders en media zitting hebben.
TMO-studenten Maureen van Mulekom en Teun van Bleijswijk hebben de prestigieuze Award gewonnen. Met hun innovatieve concept Finds Guide wonnen ze de Meester Koetsier Award die ter plekke door Meester Koetsier Foundation spontaan van 10.000,- naar 15.000,- euro werd verhoogd. Fashion United deed er nog een flinke schep bovenop. Van hen ontving het winnende team een mediaprijs ter waarde van 10.000,- euro.
Lees hier het artikel dat Fashion United over de finale schreef.