Welk vak(ken) geef je op TMO?

Marketing en Sales en ik ben coördinator van de ondernemers leerlijn.

Beschrijf jouw vak(ken) in één zin.

Marketing en Sales zijn de twee kerntaken die verantwoordelijk zijn voor de omzet van elk bedrijf.

Waarom zijn jouw vak(ken) belangrijk als je een commerciële managementfunctie in de modebranche wil hebben?

Fashion is een super concurrerende business waar je het hart van mensen moet veroveren en waar een goede sales executie essentieel is voor resultaat. Marketing en sales skills zijn onmisbaar.

Waarom de stap naar het beroepsonderwijs? Hoe ben je bij TMO beland?

Mijn hele loopbaan al heb ik enorm veel plezier in het laten groeien en ontwikkelen van mensen in teams. De afgelopen 10 jaar werk ik primair in fashion in ons eigen modebedrijf en daar heb ik meerder parels van stagiaires onder mijn hoede gehad. Toen mijn dochter, een TMO alumnus,  de vacature voor marketing docent onder mijn neus schoof werd 1 plus 1 een dikke 2. Hierin kwam kennis, kunde en voorliefde perfect bij elkaar.

Wat is er zo leuk aan TMO? Wat spreekt je zo aan in de opleiding?

Omdat mijn dochter de opleiding heeft gedaan heb ik vanaf de zijlijn kunnen zien hoe goed deze opleiding is. Het is een gedegen business opleiding binnen het veld fashion en lifestyle. Door deze focus merk je dat het voor de studenten ook makkelijker is om de onderlinge samenhang van de vakken te begrijpen. De focus op persoonlijke ontwikkeling is heel sterk op TMO en dat kan weer omdat het een kleinschalige opleiding is. Juist in deze fase is dit enorm waardevol voor studenten.

Wat hoop jij studenten bij te brengen?

Ik wil de studenten inspireren en ze (theoretische) kaders meegeven die ze helpen met creatief en analytisch denken. Wil graag dat ze zelf, met plezier, oplossingen en nieuwe ideeën kunnen en durven bedenken als ze TMO hebben afgerond.

Wat is jouw tip voor meisjes of jongens die later in de modebranche willen werken?

Wees nieuwsgierig, omarm verandering want saai is het nooit.