Docent: Visual Marketing, Business Communication- Presenteren, Pitchen en Onderhandelen, Categorie Management
Welk vak geef je op TMO?
“Ik geef het vak Visual Marketing en binnen het “Attitude” cluster enkele mondelinge Business Communication vakken als presenteren, pitchen en onderhandelen. Daarnaast ben ik betrokken bij verschillende projecten.”
Waarom zijn jouw vakken belangrijk als je een commerciële managementfunctie in de modebranche wil hebben?
“Eigenlijk zijn alle vakken op TMO belangrijk ;)…..omdat ze allemaal in elkaar haken. De kennis wordt vanaf het eerste semester opgebouwd en later in de hogere semesters worden er tussen de verschillende vakken steeds meer linken gelegd. Hierdoor zal het uiteindelijke inzicht van de modebranche over verschillende disciplines heen zijn.”
Wat is er zo leuk aan TMO?
“Allereerst staat passie voor het modevak centraal. Daarbij werkt TMO op verschillende manieren samen met binnen- en buitenlandse modebedrijven en mede hierdoor is je studie toegepast op de actuele situaties van de huidige Modebranche. Dit is erg belangrijk daar snel opvolgende veranderingen aan de orde van de dag zijn. Deze praktijk connecties maken jouw carrièrekansen voor toekomst ook meer inzichtelijk en binnen handbereik.”
Wat maakt werken in de modebranche zo leuk en bijzonder?
“De modebranche is altijd in beweging en met de verscheidenheid aan werkzaamheden binnen een seizoen kalender is iedere dag weer anders. Daarbij zijn er vaak buitenlandse connecties met verschillende culturen bij betrokken wat het extra interessant maakt.”
Beschrijf jouw vakken in één zin.
“Daar ik lesgeef in verschillende vakken is dit geen eenvoudige vraag maar ze zijn zeker allemaal strategisch.”
Wat hoop jij studenten bij te brengen?
“Denken in onmogelijkheden, wees creatief in oplossingen en laat je inspireren door de wereld om ons heen.”