Docent Business Communication (Schriftelijke communicatie) en International Business Communication (Engels)
Welk vakken geef je op TMO?
“Al sinds 2000 ben ik werkzaam op TMO. Ik geef Business Communication (Schriftelijke communicatie) en International Business Communication (Engels). Behalve als docent ben ik op TMO druk als lid van de examencommissie, als studieadviseur en als tutor.”
Waarom zijn jouw vakken belangrijk als je een commerciële managementfunctie in de modebranche wil hebben?
“Als je goed bent in communicatie, kun je het ver schoppen in de fashionbranche. Sterker nog, communicatie, in het Nederlands of Engels, mondeling of via mail of op een website, is een absolute voorwaarde voor een carrière in de branche. Het is niet voor niets dat iedere werkgever in de eerste plaats van je vraagt dat je communicatief vaardig bent. Immers, ook al heb je veel vakkennis, je moet over die kennis kunnen communiceren, anders hebben anderen niets aan jouw deskundigheid.”
Wat is er zo leuk aan TMO?
“TMO is een heel gevarieerde opleiding. Zowel Business als Fashion komen uitgebreid aan bod, evenals Communication en Personal Development, in veel verschillende vakken en projecten. Naast het gevarieerde programma maakt de kleinschaligheid de opleiding zo leuk. Ook voor mij als docent! Ik werk al enige tijd op TMO. Dat doe je alleen als je het naar je zin hebt. Door de kleinschaligheid leer je studenten gedurende de opleiding steeds beter kennen. Het persoonlijke contact en de samenwerking met studenten, als docent of tutor, studieadviseur of begeleider in semester 7, levert mij enorm veel plezier in het werk op.”
Wat maakt werken in de modebranche zo leuk en bijzonder?
“De modebranche geeft je als geen andere branche de mogelijkheid je passie voor mode te combineren met je werk. Bovendien is de fashionbranche heel internationaal. In de branche maak je dus kennis met veel andere culturen of je kunt zelfs in een ander land gaan werken.”