TMOment Theo Rauch

Het nieuwe studiejaar is van start, dus het is weer tijd voor het jaarlijkse TMOment met directeur Theo Rauch.

De jaarlijkse opening van het studiejaar heeft 9 september plaatsgevonden. Wie was dit keer gastspreker?
“We hadden voor de tweede keer Floris van Bommel op bezoek. Floris is oud-TMO’er en dat schept meteen een band met onze studenten. Hij vond het zichtbaar leuk om weer in Doorn te zijn. Met heel veel humor vertelde hij over het familiebedrijf Van Bommel en de succesvolle weg die zij zijn ingeslagen met het Floris van Bommel label. Hij legde ons uit hoe het bedrijf stap voor stap hun promotiestrategie heeft ingevoerd om hun afnemers aan de nieuwe koers te laten wennen. ‘We gingen steeds gekkere dingen doen’, aldus Floris die de ‘vette bak’-actie zijn persoonlijke favoriet noemt. Consumenten maakten daarbij kans op een frituurpan. Met nog veel meer voorbeelden van out-of-the-box acties verraste Floris onze studenten en liet hij zien dat lang niet elke strategie helemaal uitgedokterd hoeft te worden maar dat ‘gekke dingen’ ook gewoon spontaan kunnen ontstaan. Zoals ook zijn tekening op onze Wall of Fashion Fame spontaan ontstond.

Wat staat er  op de agenda voor komend studiejaar?
Op 27 september de diplomering van een klein semester waarbij 37 studenten TMO gaan verlaten met een BBA-diploma op zak. Tijdens de diplomering wordt ook de INretail Award voor beste afstudeerstage en scriptie uitgereikt. Altijd weer een feestje.
Verder de Meester Koetsier Award voor het meest kansrijke fashion business concept. Het is mooi om te zien dat de leerlijn ondernemerschap, waar de Meester Koetsier Award onderdeel van uitmaakt, al echt staat binnen ons onderwijs. Er zijn zelfs studenten die speciaal voor deze leerlijn aan TMO gaan studeren. Het blijkt een erg succesvolle onderwijsinnovatie te zijn! Innovatie staat sowieso continu op onze agenda. Dat blijkt ook uit de onderzoeken die in ons Development Center worden uitgevoerd. Als voorbeeld noem ik de HypeLabs in Delft en Rijswijk.
Tot slot duurzaamheid: sustainable fashion en circulaire economie worden een vanzelfsprekendheid. Onze studenten moeten zich hiervan bewust zijn want zij moeten straks het verschil gaan maken in de mode-industrie. Duurzaamheid moet hun ‘tweede natuur’ zijn. Door middel van projecten zoals Fashion Awareness onderwijzen wij gedurende de hele opleiding in duurzaamheid.

In onze nieuwe brochure besteden we veel aandacht aan dit soort projecten. Ik nodig iedereen uit deze te lezen en natuurlijk onze open dagen te bezoeken. Tot op TMO!”

Brochure
Open dag
Proefstuderen