TMOment Robbert Leusink

Robbert Leusink is 21 jaar, zit in semester 4 en bekleedt voor het tweede jaar een bestuursfunctie bij Studentenvereniging Changeant. Vorig jaar als secretaris, nu als vicevoorzitter. Robbert en zijn medebestuursleden willen met Changeant een nieuwe weg inslaan. En daar willen we meer over weten!

Wie ben je en wat doe je?
‘Ik ben Robbert Leusink, 21 jaar en zit nu in het vierde semester van TMO. Daarnaast ben ik actief in het bestuur van studentenvereniging Changeant. Voor het tweede jaar inmiddels. Vorig jaar was ik secretaris, nu vicevoorzitter. Mijn portefeuilles zijn fondsenwerving, merchandising, zakelijk netwerk en indien nodig het vervangen van de voorzitter.’

Waarom heb je gekozen voor een bestuursfunctie bij Changeant?
‘Ik denk dat een bestuursjaar heel goed is voor je ontwikkeling. Naast de lessen en projecten op TMO wil ik management skills ook in het bestuur van de studentenvereniging leren. Fondsenwerving bijvoorbeeld. Het is een hele uitdaging om mensen te overtuigen om donateur of begunstiger van Changeant te worden. Je bent en blijft tenslotte toch een studentenvereniging.
Ook wil ik de vereniging – natuurlijk samen met de rest van het bestuur – naar een hoger plan tillen door het oprichten van een netwerkclub. Bij een business school hoort een business club en we wilden een wat serieuzere kant op. Daarom hebben we vorig jaar The Fashion Business Club opgericht. Het eerste netwerkevent heb ik vorig jaar georganiseerd. Eigenlijk vanuit het niets. We zijn het op een gegeven moment gewoon maar gaan doen. Van het Wapen van Rijsenburg mochten we het event bij hen organiseren. Zij hebben de avond voor een groot deel gesponsord.
We hadden een locatie en een idee. Toen de sprekers nog. Als keynote heb ik een vriend van me uitgenodigd; Yvo Staudt. Hij is een erg succesvol ondernemer in high end horloges met een bijzonder verhaal. We hebben ook ouders van Changeant-leden benaderd die zelfstandig ondernemer zijn. Op die manier hebben we een avondvullend programma kunnen samenstellen met stuk voor stuk interessante sprekers. De avond was zo’n succes dat we door zijn gegaan.’

Wat is je toekomstdroom voor The Fashion Business Club?
‘In november organiseerde The Fashion Business Club de tweede netwerkavond. Dit keer op school. Het was een TED-achtig event met de titel URBANISM. Het thema was de invloed van streetwear op de hedendaagse mode. Labels zoals Bonne Suits, The New Originals en In Gold We Trust stonden op het programma.  We willen met de Fashion Business Club extra waarde toevoegen aan het lidmaatschap van Changeant door middel van het aanbieden van interessante sprekers in een TED-achtige setting. Mijn droom is om events te kunnen organiseren waar nóg meer mensen op af komen en dat bedrijven zelf bij ons aankloppen om een ‘fashion talk’ te mogen houden voor onze gasten.’

Zowel Changeant als The Fashion Business Club zijn te vinden op Instagram: @sv.changeant @the.fbc

Brochure
Open dag
Proefstuderen