TMOment met Sara Al-Sarayfi vanuit Dubai | digital marketer Skyne

TMOment met Sara Al-Sarayfi vanuit Dubai | digital marketer Skyne

“Emily in Paris, maar dan in Dubai”

Wie ben je en wat doe je?

“Ik ben Sara Al-Sarayfi, 22 jaar en in 2023 afgestudeerd van TMO. De diploma-uitreiking was een soort bliksembezoek aan Nederland, want ik ben heel kort daarna teruggegaan naar Dubai, naar Skyne, het bedrijf waar ik ook stage heb gelopen en waar ik een baan kreeg aangeboden. Skyne is een strategisch brandingbureau in het Midden-Oosten. Al bijna 20 jaar helpen zij bedrijvenl en grote merken met het bereiken van groei. Het scala aan bedrijven is enorm; van Nike tot de royal family van verschillende Emiraten.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Ik doe digital marketing en ben als contentmanager verantwoordelijk voor de online communicatie van mijn klanten. Het type bedrijven in mijn portefeuille is divers. Fashionmerken en real estate, maar ook kamelenmelk.

Kamelenmelk?

Ja, dat is een hype hier. Kamelenmelk is dé superfood van het Midden-Oosten. In de UAE vind je de allergrootste kamelenfarm van de wereld. Skyne heeft de relaunch gedaan: “Camel milk for a better life”.  Wat ik er zelf van vind? Haha, dat is niet zo heel belangrijk. Het is wél heel gezond voor je.

Jouw leven en baan daar klinkt een beetje als Emily in Paris, maar dan in Dubai!

Als je daarmee doelt op de glamour van Dubai en de diversiteit van merken waarvoor ons bureau werkt, dan klopt dat wel een beetje ja!

Hoe zit het met de fashion in Dubai eigenlijk?

Fashion hier is heel booming. Ieder merk wil hier een stunt uithalen, de ene nog gekker dan de anderen. In het design district is er elke dag wel wat te zien. Cartier met een miniatuur Parijs stand bijvoorbeeld. Of merken die een heel speciale limited Dubai edition utibrengen zoals een high end Ramadan collectie.

Hoe is het wonen in Dubai?

Het wonen hier is fijn en comfortabel. Er zijn veel expats waarmee je snel connect. Netwerken gaat hier heel makkelijk, je papt snel met elkaar aan. Ook online trouwens, daar zijn speciale apps voor. Heel handig want je komt hier op straat nooit mensen tegen die je kent. Zodra je je weg hebt gevonden in Dubai heb je snel een uitgebreid netwerk. Ik heb vrienden uit alle delen van de wereld. Dat ik een werkende vrouw ben, is ook volledig geaccepteerd hier. Als vrouw heb je enorm veel mogelijkheden, ook in hogere managementposities. Er zijn veel initiatieven voor en door women in leadership. Onze CEO is ook een vrouw.

Hoe heeft TMO aan jouw succes bijgedragen?

TMO heeft mij goed klaargestoomd voor onder andere mijn stage waardoor ik succesvol was bij Skyne. Ik heb een breed en hoog niveau kunnen laten zien. Natuurlijk heb ik dat ook aan mijn eigen inzet en ambities te danken, maar zeker ook aan TMO!

Wat heb je achteraf gemist op TMO, wat zou je veranderen?

Ik denk toch een meeloopstage halverwege de opleiding. Te laat voor mij helaas, maar het is fijn om te horen dat TMO deze in het vernieuwde curriculum heeft ingevoerd. Ik zat destijds in de Studentenraad en zie nu dingen terug die TMO heeft gerealiseerd dankzij de raad. Dat is mooi om te zien. Van die rol heb ik ook heel veel geleerd trouwens!

Wat zijn je ambities? Waar sta je over 5 jaar?

Oei, moeilijke vraag! Nu zie ik mezelf hier nog wel een paar jaar blijven. Er zijn zo veel mogelijkheden hier, het kan elke dag weer anders zijn. Ondanks dat Dubai soms een out of reality wereld is, heb ik het hier als nuchtere Hollandse prima naar mijn zin!”

Brochure
Open dag
Proefstuderen