TMOment met Kimberly Courtens vanuit Milaan

TMOment | Kimberley Courtens vanuit Milaan

Voor sommige TMO’ers houdt het studeren niet op na het behalen van hun diploma. Zo ook voor Kimberly, die na een half jaar nadenken koos voor een master aan een fashion school in Milaan. The place to be als het gaat om fashion.

Vertel eens wie je bent en wat je nu doet?

“Ik ben Kimberly Courtens, 23 jaar, en momenteel volg ik de master Fashion Promotion,Communication & Digital Media aan het Istituto Marangoni te Milaan.

Waarom gekozen voor deze master?

Nadat ik terugkwam van mijn stage bij The Hinton Group in New York en mijn TMO-diploma in ontvangst had genomen, wist ik eigenlijk niet goed hoe verder. Tijdens mijn stage was ik er wel achter gekomen dat mijn interesse ligt bij communicatie, public relations en digitale marketing. Daardoor heb ik besloten na een tijdje werken in Nederland mijn spullen weer bij elkaar te pakken en te verhuizen naar Milaan. Hier wilde ik meer leren op dat gebied en werkervaring opdoen binnen het ‘New York’ van Europa.

Je hebt zelfs al meegeholpen bij de Fashion Week in Milaan…

Ja, dat was een kans die mij werd aangeboden door mijn “ The Hinton Group familie” , als ik het zo mag noemen. Omdat ze wisten dat ik in Milaan was, vroegen ze me om te helpen bij de voorbereidingen van de modeshow van Bally, een van hun klanten waarmee ik ook in New York had samengewerkt. Tijdens de aankomende fashion week in februari zal ik opnieuw herenigd worden met The Hinton Group om weer als vanouds mee te helpen bij de modeshow van Bally.

Wat heb je al geleerd in Milaan?

Het leuke is dat deze studie aanzienlijke overlap heeft met alles wat ik op TMO heb geleerd. Zo heb ik een vak genaamd ‘Fashion Project’ waarin we leren om een communicatiestrategie te schrijven waarbij herkenbare termen zoals ‘Customer Journey’ naar voren komen. Er zijn echter ook zeker vakken die ik eerder op TMO niet heb gehad, zoals Writing for Media, Graphic Design, en History of Fashion. Uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik heel graag creatief bezig ben en dat dit echt goed bij mij past. Dankzij deze studie kan ik mijn kennis van TMO uitbreiden met specifieke kennis die gericht is op het exacte gebied waarin ik wil werken.

Wat wil je er later mee gaan doen?

Werken voor een brand strategy agency zoals The Hinton Group, gericht op communication strategy, PR of creative direction, maar daar ben ik nog niet over uit. Op dit moment overweeg ik om na mijn master terug te keren naar New York. De gedrevenheid van de mensen daar stimuleert mij enorm. De mensen zijn er zeer doelgericht en denken veel na over de toekomst; ze dromen groots, iets waarin ik mezelf heel erg kan vinden.

Hoe heeft TMO je voorbereid op de studie die je nu doet?

Ik heb er heel veel kennis opgedaan en vooral een grote business achtergrond meegekregen. In het algemeen blinken vakken zoals marketing, research methods en management er echt uit. Ik merk dat mijn klasgenoten soms verbaasd zijn als er termen voorbij komen zoals ‘smart goals’, ‘deskresearch’ en ‘fieldresearch’. Hierdoor heb ik gezien hoe belangrijk het is om ook binnen communicatie en public relations over een zakelijke achtergrond te beschikken.

Wat is je leukste herinnering aan TMO?

Dat is mijn stage in New York. Als kind droomde ik er al van om daar ooit naartoe te gaan. Verder heb ik fijne herinneringen aan het schrijven van een master voorbereidend onderzoeksrapport, samen met mijn goede vriendin Maxime van Vliet.

Waarom heb je destijds eigenlijk gekozen voor TMO?

Iedereen die net als ik dezelfde leerloopbaan wil volgen – vmbo, mbo, hbo, master – wil ik laten weten dat niemand je moet laten twijfelen aan de mogelijkheid hiervan. Wat voor anderen misschien een ongebruikelijk pad lijkt, brengt juist talloze voordelen met zich mee. Op de vmbo-school die ik had gekozen in Maastricht is mijn creativiteit gestimuleerd en op het mbo heb ik de opleiding Financiële Dienstverlening gevolgd. Achteraf niet echt iets voor mij, maar ik heb het wel afgemaakt. De ontdekking van TMO betekende voor mij het licht aan het eind van de tunnel. Op een willekeurige avond in de trein bladerde ik door opleidingen en websites, totdat ik plotseling stuitte op TMO. Vanaf dat moment wist ik het direct, zonder twijfel: Bachelor of Business Administration in Fashion is de juiste keuze voor mij. Na het bijwonen van de open dag, een jaar voordat ik bij TMO begon, schreef ik me direct in. De combinatie van business en fashion had me overtuigd.

Wat zou jij doen als je nu 16 was en een keuze zou moeten maken voor een vervolgopleiding?

Als ik terugkijk, zou ik zonder aarzeling opnieuw voor TMO kiezen! Deze keuze bracht niet alleen kennis, maar ook onvergetelijke ervaringen en geweldige vrienden in mijn leven. TMO is niet zomaar een opleiding; het is een avontuur vol groei, ontdekkingen en plezier. Dus als je op het punt staat om te kiezen, onthoud dan: TMO is niet alleen een school, het is een reis naar jouw beste zelf.”

Na TMO een master Fashion Science gedaan in Rome, vervolgens gaan werken in de vastgoedsector en nu tóch weer terug in de fashion. Het modebloed kruipt waar het niet gaan kan Lees hier het TMOment van Vivian Bots. 

Brochure
Open dag
Proefstuderen