Onlangs mocht de 24-jarige Celine Groenen haar diploma van TMO in ontvangst nemen. Ze had haar stage met heel veel plezier gelopen en er enorm veel geleerd. Ze was dan ook erg blij dat ze van haar stagebedrijf meteen een contract kreeg aangeboden.
Vertel eens over je stage bij Atelier Pomme
“Het is echt een superleuk bedrijf waarvan de website én hun visie me direct aansprak. Het is gespecialiseerd in duurzame baby- en kinderkleding en bijbehorende items. Ik ben blij dat ik dit bedrijf, via Fashion United, heb gevonden. Het is nog best een jong bedrijf, want het bestaat pas tweeënhalf jaar. Toch is het nu al een sterk merk. De eigenaresse en oprichtster van het bedrijf is trouwens ook een oud-TMO’er, dus dat gaf sowieso al meteen een vertrouwd gevoel. Ik heb tijdens mijn stage van haar geleerd hoe het is om een eigen bedrijf te hebben. Niet dat ik van plan ben om nu zelf een bedrijf te beginnen, maar je leert daardoor alle ins en out van het bedrijf kennen. Ze heeft me echt in alles meegenomen. Ik ben iemand die alle facetten van de fashion wil weten. Dat leer je op TMO en heb ik in de praktijk kunnen toetsen tijdens mijn stageperiode.
Welke taken had je?
Ik heb me als allround creative met alles kunnen bezighouden. Van productie tot wholesale, marketing, persberichten en social media. Maar ook het bedenken van nieuwe items en klantcontacten. Wat social media betreft deden we bij Atelier Pomme nog niets met TikTok en dat heb ik tijdens mijn stage opgepakt. Daarmee heb ik kunnen bijdragen aan de verdere naamsbekendheid van het merk.
Waarom ben je er blijven werken?
Zoals gezegd vind ik het echt een heel mooi bedrijf dat helemaal bij mij past. Van kinds af aan lachen baby’s altijd naar mij, dus ik heb er wel iets mee. Verder spreekt de branding van Atelier Pomme me enorm aan. We hebben een goed verhaal te vertellen. We werken met duurzame materialen, gebruiken ook reststoffen en de productie vindt plaats in Portugal. We letten heel erg op onze inkoop. Doordat we niet constant nieuwe items hebben, kunnen we precies dat laten maken wat op dat moment nodig is. En als het nodig is, kunnen we snel bij bestellen.
Wat zijn nu je taken?
In wezen doe ik nog steeds zo ongeveer alles wat er gedaan moet worden in het bedrijf. Alles, behalve de financiën. Ik heb wel wat meer de wholesale opgepakt en heb uiteraard meer verantwoordelijkheid dan toen in nog stagiaire was. Ik zorg dat de website bijgehouden wordt, organiseer de fotoshoots, ben verantwoordelijk voor de social media en doe de marketing en pr.
Wat vind je daarvan het leukste?
Vooral de afwisseling van al die taken. Elke dag is anders en elke dag zorg ik, samen met mijn collega’s ervoor dat het merk er weer beter voorstaat. Ik ben niet iemand van een specialisme en vind het heerlijk om met alle facetten bezig te zijn. Kortom, ik zit hier helemaal op mijn plek!
Hoe ben jij met mode bezig in je vak?
Door met de mooiste materialen te werken, de items te checken op kleur en materiaal en soms ook zelf bezig te zijn met de productie. Wij personaliseren onze items namelijk door bijvoorbeeld de naam van de baby op het kledingstuk te borduren. Ik vind het leuk om dat borduren af en toe zelf ook te doen. Verder voelt het absoluut voor mij als een fashion bedrijf. Als commercieel ingesteld mens vind ik het heerlijk om vooral heel erg bezig te zijn met de businesskant ervan.
Hoe heeft TMO je voorbereid op het werk dat je nu doet?
Door het brede vakkenpakket dat je aangeboden krijgt op TMO. Daardoor kan ik in mijn werk al mijn krachten laten zien en benutten.
Wat is je leukste herinnering aan TMO?
Oef, dat zijn er heel veel! Het met vriendinnen volgen van alle lessen is op zich al een feestje. De docenten die heel erg betrokken zijn en weten wie je bent. Alle studentenfeestjes natuurlijk. Als lid van het Promotieteam kreeg ik de kans om mijn eigen enthousiasme voor de opleiding over te brengen op aankomende studenten. Daar heb ik veel van geleerd, onder andere hoe je mensen aanspreekt en erachter komt wat ze precies willen weten.
Voel je je nog verbonden met TMO?
Jazeker! Op de eerste plaats door de vriendinnengroep van tien meiden die ik eraan over heb gehouden. De LinkedIn groep van alumni schept daarnaast ook een band. Verder zou ik het best leuk vinden om op een Open dag te komen vertellen over mijn ervaringen.
Waarom heb je destijds eigenlijk gekozen voor TMO?
Op de middelbare school kwam een student van TMO een presentatie geven en dat sprak me heel erg aan. Op de Open dag was ik meteen óm. De fijne sfeer, de kleinschaligheid waardoor je je geen nummertje voelt, het vakkenpakket. Je voelt je echt onderdeel van TMO.
Heb je nog tips voor huidige studenten?
Jeetje, daar vraag je me wat. Ik zou zeggen: geniet van alles op TMO, het is voorbij voordat je er erg in hebt. Ga connecties aan en benut ze goed. Kom erachter waar je passie ligt.”