TMOment Laura Tromp | docent Marketing & Sales en Consumentengedrag

Regelmatig mogen wij nieuwe docenten verwelkomen op TMO. Dit schooljaar was dat onder andere Laura Tromp, die de vakken Marketing & Sales en Consumentengedrag geeft. Hoog tijd voor een TMOment om nader kennis te maken.

Kun je iets over jezelf vertellen?

‘Ik ben Laura Tromp en ik ben sinds september werkzaam als docent Marketing & Sales bij TMO binnen het cluster Business Management. Ik heb economie gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht en daarna heb ik diverse marketingfuncties vervuld in het bedrijfsleven en de zorgsector. Het onderwijs bleef mij trekken en daarom heb ik afgelopen jaar een master gevolgd voor docent economie.’

Hoe zou je marketing in één zin omschrijven?

‘Marketing is een verzameling van processen voor het leveren van waarde aan een bepaalde doelgroep en voor het beheersen van de optimale klantrelatie op een manier die gunstig is voor de organisatie en haar stakeholders. Naast het geven van de vakken Marketing & Sales en Consumentengedrag, ga ik ook studenten begeleiden als stage- en afstudeercoach.’

Waarom zijn jouw vakken belangrijk als je een commerciële managementfunctie in de modebranche wil vervullen?

‘Marketing zorgt ervoor dat producten verkocht worden en onder de aandacht worden gebracht. Bij het vak Marketing krijg je alle tools om dit (later) te kunnen bewerkstellingen. Daarnaast kunnen studenten met de kennis van het vak bijdragen aan een optimale klantbeleving binnen de organisaties in de fashionbranche waar ze gaan werken.’

Hoe ben je bij TMO beland?

‘Ik merkte dat ik steeds meer de behoefte kreeg om mijn vakkennis en ervaring over te gaan brengen en het werken met jonge mensen geeft mij veel energie. Het is leuk om enthousiasme voor het vak te kunnen delen en studenten te begeleiden tijdens hun leerweg naar professionals in de fashionbranche. TMO spreekt mij in het bijzonder aan, omdat ik de combinatie van fashion en business erg leuk vind. En ook de kleinschaligheid, de prettige sfeer en prachtige omgeving maakten dat ik voor TMO koos.’

Wat hoop jij studenten bij te brengen?

‘Ik hoop de studenten een combinatie van theorie met mijn praktijkkennis over te brengen. Ook wil ik ze aanmoedigen om hard te werken, maar zeker te genieten van de mooiste tijd van hun leven: de studententijd.’

Wil jij ook alles leren over marketing en bedrijfsvoering in de fashion- of lifestylebranche? Misschien is TMO wat voor jou. Kom het ontdekken op één van onze open dagen.

Brochure
Open dag
Proefstuderen