Vakken

TMO Associate degree Fashion Business Professional

Bij TMO doe je niet alleen kennis op tijdens de lessen en uit het studiemateriaal, je maakt ook intensief mee hoe het er in de praktijk aan toegaat. Onder meer tijdens gave excursies en in leerzame projecten. TMO biedt een breed kennispakket: een combinatie van management, marketing, mode en persoonlijke ontwikkeling. Onze docenten en experts uit de praktijk ontwikkelen zelf uniek, op de branche afgestemd lesmateriaal.

Associate degree Fashion business professional is een Nederlandstalige opleiding. Bij de start van het studiejaar krijg je een (digitaal) boekenpakket. Al het lesmateriaal is bij het collegegeld inbegrepen.

Vakken op TMO

Semester 1: de fashionmarkt

Semester 1 staat in het teken van ontdekken. In dit semester leer je de beroeps – context in zijn geheel kennen: de fashionbranche, de fashionmarkt, het fashionbedrijf en het fashion – product.

We behandelen o.a. deze vakgebieden:

– Sustainability
– Visual Marketing
– Fashion Business Trends
– Marketing
– Management en Organisatie
– Supply Chain Management
– Human Resource Management
– Recht
– Financieel Management
– Modematerialen
– Collectie, Smaak en Stijl
– 3D

Lintvakken: Personal & Professional Development – Business Communication

Elk semester kent bovendien een aantal projecten en beroepsopdrachten.

Semester 2: het primaire proces

Deze basis is nodig voor het volgende deel in je studie: analyseren en diagnosticeren. In dit semester verdiep je je in specifieke operationele en tactische processen binnen het fashionbedrijf zoals inkoop, productie en marketing/sales door deze te analyseren en mogelijke knelpunten te signaleren.

We behandelen o.a. deze vakgebieden:

– Fashion Business Trends
– Fashion Marketing
– Sales
– Inkoop- en Merchandiseplanning
– Product en materialen
– Recht
– Supply Chain Management
– Financieel Management
– Visual Marketing
– Onderzoeksmethoden

Lintvakken: Personal & Professional Development – Business Communication

Verder maak je d.m.v. een e-learning  kennis met de Adobe Creative suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) en leer  je tijdens de training Jeans alles over de belangrijkste aspecten van een jeans; de geschiedenis, ingrediënten van jeans en het productieproces.

Elk semester kent bovendien een aantal projecten en beroepsopdrachten.

Semester 3: het verbeteren van de mode-industrie

Het derde semester staat in het teken van verbeteren. Je ontdekt, analyseert en signaleert niet alleen, maar je gaat ook aan de slag met het oplossen van knelpunten.

We behandelen o.a. deze kennisgebieden:

– Management & Organisatie
– Supply Chain Management
– Marketing
– Sustainability/MVO
– Marketing
– Visual Marketing
– Budgetteren
– Category Management
– Informatiemanagement
– Digitalisering
– Quality Management

Lintvakken: Personal & Professional Development – Business Communication

Elk semester kent bovendien een aantal projecten en beroepsopdrachten.

Semester 4: afstudeerstage

In semester 4 ligt de focus op ervaren in de praktijk. Al het geleerde van de voorgaande semesters wordt in de praktijk toegepast in een 20-weken durende eindstage.

Brochure
Open dag
Proefstuderen