Het schooljaar 2021/2022 loopt ten einde, tijd dus om terug te blikken op dit enerverende jaar! In deel 2 van TMOment: ‘The Collection’ geven wij je een overzicht van de interviews die afgelopen jaar het meest in de smaak vielen. Van TMO’s Ondernemerschapsleerlijn, de business rondom designertassen en werken bij tankcontainers: dit is TMOment: ‘The Collection’ #2.
Jessie van ’t Hoff: werken bij LOAVIES
Met stip op één het best gelezen interview van het afgelopen jaar: Jessies verhaal over haar baan als Sales Representatieve bij LOAVIES. En begrijpelijk, want wát een leuke job heeft zij. De clou van het verhaal? Waar een wil is, is een weg!
Lees Jessies TMOment
Roos van Vuuren: met pumps bij de tankcontainers
Een compleet andere baan, maar minstens zo’n inspirerend verhaal als bovenstaande. Roos studeerde in 2020 af van TMO en heeft daarna een vervolgstudie Supply Chain Management gedaan. En dat is helemaal niet zo’n opmerkelijke stap, want Bij supply chain zit je midden in het bedrijf en vorm je de verbindende schakel tussen inkoop en verkoop. En nu plant Roos de hele vervoerketen in van tankcontainers, wie had dat gedacht.
Lees Roos’ TMOment
Ayla Kurdoglu over haar stage en baan bij OGER
Terug naar fashion met Ayla’s verhaal over luxe herenmerk OGER. Waar ze eerst haar stage liep in het marketing- en contentteam, is zij inmiddels in dienst getreden als Online Content Marketeer. Van het brainstormen over nieuwe campagnes, evenementen organiseren en fotoshoots bijwonen: Ayla doet het. Extra leuk: bij OGER lopen aardig wat TMO’ers rond.
Lees Ayla’s TMOment
Max van der Waals over het doorverkopen van designertassen
Toen Max van der Waals op TMO rondliep zagen we hem vaak in combinatie met een tas van Louis Vuitton: een passie die hij van huis uit mee heeft gekregen en waarmee hij na zijn opleiding verder ging. Van zijn liefde voor designermode heeft Max inmiddels zijn werk gemaakt binnen het kersverse Pre-owned the Studio. Een succesverhaal, dat je zeker wil lezen als je zelf ook ondernemer wil worden.
Lees Max’ TMOment
Bas en Milto over hun duurzaamheidseducatieprogramma
Bewustzijn over duurzaamheid begint al op jonge leeftijd, vinden Bas van Zomeren en Milto Ploem. Binnen TMO’s Ondernemerschapsleerlijn ontwikkelden zij een educatieprogramma om kinderen tussen de 7 en 12 jaar oud te laten nadenken over circulariteit in de mode. En met succes, want de heren wonnen €10.000 startkapitaal om hun bedrijf te lanceren. Een interview van een half jaar geleden, inmiddels hebben Bas en Milto een volle agenda en loopt hun onderneming als een trein. Chapeau!
Lees Bas en Milto’s TMOment
Hebben deze bovenstaande verhalen jou net zo geïnspireerd als ons? Dan zit jij op TMO Fashion Business School écht op de juiste plek. Download de brochure of kom langs voor een persoonlijk gesprek. Tot snel!