TMOment Merel Vullings en Noor Jetten

TMO-studenten Merel Vullings  en Noor Jetten wonnen vrijdag 29 juni de  Meester Koetsier Entrepreneur Award 2018; een prijs van 10.000 euro die door de Meester Koetsier Foundation wordt uitgereikt aan het meest kansrijke business concept van TMO-studenten.

De basis van het winnende concept  werd gelegd in semester 5. Onder de werktitel SPRT+ ontwikkelde 9 studenten een plus size sportkledinglabel.  De jury zag zoveel potentie in dit idee, dat zij de kans kregen het idee verder uit te werken in semester 6 en deelnamen aan de ondernemerschapleerlijn. Twee studenten binnen de groep hadden hier wel oren naar en dus gingen Merel en Noor aan de slag met het doorontwikkelen van SPRT+.  Vrijdag mochten ze het eindresultaat presenteren aan de vakjury. En met resultaat! Zij wonnen de Meester Koetsier Award en mogen in semester 7 gaan afstuderen in hun eigen startup.

In dit TMOment praten we met deze twee ondernemende studenten over het winnende concept en hun toekomstplannen.

Vertel eens iets over jullie fashion concept
‘Ons idee ontstond uit de behoefte aan gelijkheid.  Een van onze medestudenten werkt bij Intersport en merkte dat er geen sportkledingaanbod is  voor grote maten.  Zowel voor winkels als voor de klant is dat erg vervelend en frustrerend want júist deze doelgroep wil graag sporten. Zij kunnen nergens terecht voor goede sportkleding en kunnen dus gewoonweg niet sporten. Wij willen voorzien in die behoefte. Het is een grote doelgroep en weinig aanbod. Om deze reden hebben we SPRT+ ontwikkeld en tot onze vreugde mochten we door naar de volgende ronde. In  semester 6  hebben we vooral heel veel gesprekken gevoerd met allerlei experts en coaches. Zij hebben ons geholpen met de verdere uitwerking van het concept en het business plan. Daarnaast hebben we veel onderzoek gedaan, zoals interviews met de doelgroep en groepsdiscussies. Ook aan de productiekant is veel gebeurd. We zijn op zoek gegaan naar stoffenleveranciers en hebben productiebedrijven in Portugal gesproken. Kortom héél veel onderzoek gedaan en heel veel gesprekken gevoerd.  De werknaam is trouwens veranderd en is nu About+. De echte merknaam blijft nog even een verrassing. Dat geldt ook voor het  meest unieke aan ons concept. Daar kunnen we helaas nog niets over vertellen.’

Jullie wonnen de Koetsier Award met de bijbehorende prijs van 10.000 euro. Hoe nu verder?
‘Dat weten we eigenlijk nog niet. We gaan alle opties verkennen en met onze coaches en docenten bespreken wat de mogelijkheden zijn.  We zijn sowieso super blij dat we de prijs hebben gewonnen. Tot op het laatste moment was het spannend, want alle concepten en presentaties waren sterk en stonden als een huis. We waren dan ook blij verrast en heel vereerd met de eerste plaats.  Een groot compliment voor de tijd en het werk dat we erin hebben gestoken!’

Brochure
Open dag
Proefstuderen