TMOment Chloë Sterk ‘Ik breng verhalen die er toe doen, maar wel met een knipoog’

Met 40.000 volgers op Instagram behoort Chloë Sterk tot de nieuwe beroepsgroep Influencers. Toch ziet Chloë zichzelf meer als een content creator. Met haar website Daily Nonsense voorziet zij haar publiek dagelijks van nieuws en verhalen over reizen, lifestyle en mensen. Verhalen die er toe doen, verhalen met een knipoog.

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Chloë Sterk, 29 jaar en 7 jaar geleden afgestudeerd aan TMO. Na mijn studie heb ik van fashion bloggen mijn beroep gemaakt.  Bloggers waren toen nog in opkomst. Onder de naam Fashionista Chloë heb ik zes jaar lang over mode en beauty gepost. Ik deed dat met ontzettend veel plezier, maar de markt raakte op een gegeven moment verzadigd. Er kwamen steeds meer fashionbloggers en ik haalde er geen voldoening meer uit. Ik miste de diepgang. Na zes jaar lang bloggen over kleding en modeshows was het tijd voor iets anders en hing ik mijn fashionblog aan de wilgen. Ik ben daar nog steeds ontzettend blij om want Instagram is gewoon keiharde business geworden.

Wat was de volgende stap in je online carrière?
Ik reis erg graag, ook daarover wilde ik vertellen. Tijdens mijn reizen naar niet-fashion landen zoals India en Zuid-Afrika realiseerde ik mij dat er zoveel meer te delen valt dan alleen maar outfitjes. Ik wilde meer diepgang maar wist niet precies hoe. Ik heb daarom een jaar de tijd genomen om na te denken over hoe mijn nieuwe platform eruit zou moeten zien. De naam had ik al: Daily Nonsense. Na dat jaar ben ik online gegaan met de site.
Ik deel nu nog steeds outfits, maar dan realistisch. Dus als het regent post ik iets over regenkleding en geen flodderjurkje dat je écht nooit in de regen zou dragen.  Kijk naar die foto van mij. Zo’n jurk draag je never op een kameel. Dat plaatje stamt uit de tijd dat ik alleen maar bezig was met het perfecte plaatje. Soms was ik anderhalf uur bezig met het bewerken van een foto voor Instagram.

“Op DailyNonsense.nl schrijven mijn gastschrijvers en ik eerlijke artikelen over mode, reizen en eten. Toen ik onlangs in Gambia was, heb ik bijvoorbeeld een meisje uit Eindhoven geïnterviewd dat daar een lodge heeft opgericht. Als ik een inhoudelijke reactie krijg op dat verhaal, doet dat zoveel meer met me dan de honderden likes op een strandfoto.”
(Bron: De Gelderlander)

Dus je was klaar met de wereld van likes op beautyplaatjes?
Ja, eigenlijk wel. Iedereen is tegenwoordig zo gefocust op uiterlijk vertoon op social media dat het zelfs leidt tot angsten, obsessies en burn-outs. Ik wil graag het echte leven laten zien en mijn echte gezicht. De real deal. Ik ben nu veel gelukkiger dan met mijn fashionblog terwijl de buitenkant – het plaatje – er toen waarschijnlijk mooier uitzag. Daarom Daily Nonsense. Ik wil serieuze content brengen maar altijd met een knipoog omdat ik mezelf ook niet altijd te serieus wil nemen.

Terug naar TMO, waarom heb je destijds voor de opleiding gekozen?
Op de havo wees een studiecoördinator mij op TMO. Ik ging naar de open dag en er was een klik. Er heerst een goede sfeer en de combinatie mode en business leek me erg leuk.
Aan mijn studie op TMO heb ik een van mijn beste vrienden en een groot netwerk overgehouden. En twee pagina’s in het boek van Roland Kahn waarin hij heeft geschreven over mijn stage bij CoolCat en mijn modeblog!

Tot slot de vraag die we aan iedere oud-TMO’er vragen: heb je een tip voor de huidige studenten?
Doe wat je zélf wilt, laat je niet van je doel afleiden en ga verder waar anderen zouden stoppen.

www.dailynonsense.nl

Let’s meet
Volgende open dag

dec15

Open dag

Wil je ons graag ontmoeten? TMO Fashion Business School organiseert jaarlijks...