Volgende open dag
15 maart 2025Kom proefstuderen
Bekijk dataVolgende open dag
15 maart 2025Kom proefstuderen
Bekijk dataIs fashion jouw passie en droom je van een carrière in deze dynamische industrie? Onze BBA in Fashion is de ideale springplank om je mode-ambities te verwezenlijken. Deze vierjarige hbo-opleiding biedt een diepgaande maar ook zeer praktijkgerichte verkenning van mode, lifestyle en business en bereidt je voor op verschillende managementfuncties binnen deze sectoren. Wij zijn de enige aanbieder van de BBA in Fashion.
Wil je iets met mode, maar ben je niet creatief met je handen dan kom je al snel bij TMO terecht. Wij zijn de enige erkende aanbieder van de opleiding BBA in Fashion. In vier jaar – waarvan 2x een half jaar stage – leer je alles over de businesskant van de fashion, waarbij onderwerpen zoals management, marketing, digitalisering, fashiontrends, duurzaamheid en ondernemerschap centraal staan. Het overgrote deel van onze studenten krijgt een baan op hbo-niveau aangeboden bij het afstudeerstagebedrijf, maar ook veel TMO’ers starten hun eigen onderneming. Zelfs al tijdens hun studie!
TMO staat voor het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor een duurzame fashion- & lifestylebranche. Dat is het ultieme doel van onze opleidingen. Want de modewereld verandert continu en wordt steeds digitaler én duurzamer. We richten ons dan ook op commerciële managementfuncties bij fashion- en lifestylegerelateerde bedrijven, in plaats van de design- en maakkant van de fashion (zoals bij andere opleidingen het geval is). Als je eenmaal de Bachelor opleiding hebt afgerond, beschik je over een NIMA B-marketing hbo+ denkniveau en ben je in staat om marktgerichte, klantgerichte, wendbare, ondernemende en innovatieve oplossingen te ontwikkelen binnen de branche of het bedrijf waar je werkzaam zal zijn. Functies als marketing manager, brand manager of product manager passen bij dit niveau.
De Bachelor opleiding is ingedeeld in 8 semesters verdeeld over 4 jaar. In de opleiding combineren we vakken op het gebied van de fashionbranche en hoe deze in elkaar zit, fashioninkoop, marktonderzoek, het samenstellen van collecties, werken met doelgroepen, het maken van marktanalyses en verbeterplannen, en interculturele samenwerking. Persoonlijke en professionele ontwikkeling lopen als een rode draad door elk semester heen.
In de Keuzegids Hbo wordt TMO Fashion Business School al sinds 2016 gewaardeerd met een hoge score en beloond met de titel ‘Topopleiding’. Daarnaast mogen wij het predicaat ‘Uitmuntend in eigen vakgebied’ voeren.
Eén van de belangrijkste kenmerken van TMO is kleinschaligheid. Dit wordt al snel alleen geassocieerd met ‘klein in aantal’; een kwantitatieve benadering. Terwijl kleinschaligheid ook kan worden uitgedrukt in kwalitatieve aspecten van de opleiding. Kleinschaligheid zit ‘m bij TMO niet alleen in de grootte van de klassen (maximaal 24 studenten).
In het moderne hoger onderwijs wordt niet meer in traditionele vakken gedacht, maar in thema’s of beroepshandelingen. Opgedane (theoretische) kennis wordt meteen in de praktijk gebracht in beroepsopdrachten. Dat kan binnen een project op school zijn, maar ook tijdens excursies naar bedrijven of steden.
Bij TMO Fashion Business School ligt de focus in de hogere semesters op ondernemerschap, te beginnen met een Business Plan-project waarin studenten innovatieve fashion businessconcepten ontwikkelen en presenteren aan een vakjury. De meest kansrijke ideeën krijgen extra ondersteuning binnen de leerlijn Ondernemerschap, inclusief begeleiding bij het businessplan en pitchvaardigheden. Het beste idee kan de INretail Entrepreneur Award winnen, die financiële steun biedt voor de realisatie van veelbelovende concepten.