Category management, (visual) merchandise planning & replenishment

Focus
Onderzoek naar hoe de (visuele) assortimentsplanning en goederenaanvoer op de (online)winkelvloer verbeterd kan worden. Navigatie (routing) en lay-out worden gekoppeld aan consumentenbehoeften. Richt zich m.n. op toepassings- en synergiemogelijkheden van het combineren van systemen als VR met kassa- en ERP-systemen.

Invalshoek
Zowel strategisch als tactisch-operationeel gericht onderzoek, o.a. interessant vanuit perspectief van algemeen strategisch business management en de beroepsvarianten inkoopmanager en retail(concept)manager. Merchandiseplanning en daarmee verbonden begrippen als category management, responsiveness en replenishment zijn hot topics in de fashion industry. Nu het moeilijker wordt om via omzetgroei het resultaat van een bedrijf te verbeteren, verlegt men de focus naar operational excellence. In dit Atelier wordt verdieping gegeven op zowel de strategische kant als de operationele systeemkant van merchandiseplanning. Hierbij komt het belang van uiterlijke consistentie naar voren. Over hoe m.b.v. (inkoop) planningsystemen en performancemeting de goederenaanvoer van winkels geoptimaliseerd kan worden. Over nieuwe supply chain strategieën als leagile en responsiveness. Over kpi-begrippen als density, omzet per merk, omzet per locatie in de winkel en omzet per m2, doorverkoop, rentabiliteit per merk en m2, omzetsnelheid gericht op de locatie in de winkel, afprijzingsmanagement.

Voorbeelden

Let’s meet
Volgende open dag

jun22

Open dag

Wil je ons graag ontmoeten? TMO Fashion Business School organiseert jaarlijks...