Beurs EuroShop in Düsseldorf

Op 9 maart jl. hebben studenten uit semester 6 vanuit het TMO Development LAB retail performance de EuroShop 2017 in Düsseldorf bezocht. Zij deden dit op uitnodiging van Nedap uit Groenlo. EuroShop 2017 is ’s wereld grootste vakbeurs voor de retail. Voor TMO-studenten een uitgelezen kans om in het kader van hun onderzoeksopdracht binnen het TMO DevelopmentLAB retail performance, in contact te komen met bedrijven die interessant zijn voor hun onderzoek.

Op de Nedap stand kregen zij een rondleiding langs verschillende beeldschermen die de customer journey van de huidige klant uitlegden met als voorbeeld een klant die zicht met haar smartphone oriënteert op de aankoop van een jurkje, deze bestelt en vervolgens in de winkel gaat ophalen. Het lijkt een eenvoudig proces, maar de RFID technologie van Nedap is essentieel om een dergelijk proces moeiteloos te laten verlopen.

Inzicht in voorraden, gemak van bestellen in de winkel en de logistieke afhandeling van de aankoop zijn daarbij van essentieel belang. Na de rondleiding heeft de groep zich opgesplitst en bezochten de studenten de 13 overige hallen waar zo’n 2500 exposanten hun product of service voor de detailhandel ten toon spreiden.

Brochure
Open day
Trial study