Docent marketing
“De modebranche is een afspiegeling van de ontwikkelingen in de wereld.”
Welke vakken geef je op TMO?
“Na ruim 15 jaar ervaring te hebben opgedaan in retail & marketing bij het internationale modebedrijf Bestseller, geef ik sinds 2018 les in retailmarketing, distributiebeleid, marketingstrategie & merkontwikkeling. Daarnaast begeleid ik studenten tijdens de diverse projectweken en ben ik expert- en afstudeercoach.”
Waarom zijn jouw vakken belangrijk als je een commerciële managementfunctie in de modebranche wil hebben?
“Een succesvol merk onderscheidt zich door met een goede positionering, propositie en strategie het juiste product, voor de juiste prijs, op de juiste plek, aan de juiste doelgroep aan te bieden. Dit vraagt om een grondige analyse van de markt, het maken van keuzes op het gebied van doelgroepbenadering, distributiekanalen, branding & communicatie, en bovenal het inspelen op de behoeftes van de consument.”
Wat is er zo leuk aan TMO?
“De informele sfeer en het persoonlijke contact met de docenten uit de praktijk zorgt ervoor dat de studenten zich veilig en op hun gemak voelen, zodat ze zich kunnen ontwikkelen tot de volgende generatie modeprofessionals. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er veel aandacht is voor duurzaamheid in een commerciële branche.”
Wat maakt werken in de modebranche zo leuk en bijzonder?
“De modebranche is heel dynamisch; het is een afspiegeling van de ontwikkelingen in de wereld. Werken in de modebranche vergt een combinatie van mensenkennis, creativiteit en commercieel inzicht en is daarom altijd boeiend en afwisselend.”
Beschrijf jouw vakken in één zin.
“Antwoorden vinden op de vraag waarom mensen bereid zijn om honderden euro’s uit te geven aan een kledingstuk als je er ook één voor een paar tientjes kunt kopen.”
Wat hoop jij studenten bij te brengen?
“Aan de hand van theorie, oefeningen en voorbeelden uit de praktijk leren de studenten hoe je met de juiste keuzes het verschil kunt maken en succesvolle merken kunt bouwen.”